Gyorsabban tanulnak, akik firkálgatnak
Kutatások támasztják alá, hogy az olyan gyerekek esetében, akik jegyzetelés közben firkálgatnak, sokkal fogékonyabb az agy az új tanulnivalók elsajátítására.
Úgy tűnhet, az iskolás gyerekek firkálgatással mulatják az időt, ahelyett, hogy tanulnának, ám ez koránt sem ilyen egyszerű és borzasztó, hiszen agyunk nem így működik.
Egy ezzel foglalkozó cikk fogalmazta meg, hogy a firkálgatás inkább segítség, mint sem hátráltató tényező, ugyanis számos módon felhasználható módszer a rajzolgatás olyan dolgok megjegyzésére, melyre kevésbé fogékony az agy. A firkálgatás olyan embereknek segítség, akik egyébként nem figyelnének oda és nem érdekelné őket a szóban forgó téma, ám a rajzolgatás segít őket motiválni és inspirálni olyan információk befogadására, amik nem éppen a szívük csücske. Az agy felé áramló információk sztrádáján tehát nem egyenes út vezet, sokkal inkább firkált és kacskaringós út.
Ne ijedjünk meg tehát, ha a gyerek firkálgat, vagy rajzolgat, hiszen valószínűleg ehhez fogja kötni a mellette szereplő tanulnivalót, így motiválva önmagát a dolgok megjegyzésére.
Természetesen ez gyakorlás kérdése, ugyanis nem árt a segítség, hogy a gyerek még motiváltabbnak érezze magát és a kreatív képességeit arra használja fel, hogy tudatosan bíztassa magát a tanulásra, így készítve a pótcselekvésből, hasznos képességet.
Firkálásra, rajzolgatásra fel!
Próbáljunk meg segíteni a kis isisnek színes ceruzák beszerzésével, támogatással és rávezetéssel, elvégre, ha anyu megdicséri a firkált kakaós bögrét a termikus kölcsönhatást magyarázó tanulnivaló mellett, akkor a bögrében lévő hideg vízhez öntött meleg vízzel, a két folyadék kölcsönhatása addig tart, amíg azonos hőmérsékletűvé nem válnak.
Jó firkálgatást, akarom mondani…Jó tanulást!